dinsdag 25 januari 2011

Waar ik zoal mee bezig ben

De afgelopen tijd heb ik vooral geschreven over wat mij bezig houdt. Waar ik daadwerkelijk mee bezig ben, heb ik al een tijdje niet beschreven. Ik hoop jullie in deze blog hier een indruk van te geven.

Na de kerstvakantie wilde ik weer het schrijven aan mijn boek hervatten. Zoals ik al eerder schreef, merkte ik dat ik het nodig vond eerst een aantal boeken te herlezen. Voor de kerstvakantie schreef ik zo’n drie keer per week gedurende een uur tot anderhalf uur. Nu ben ik diezelfde tijd dus aan het lezen geslagen. Het voelt als studeren en huiswerk maken. Ik lees met pen en papier naast me, zodat ik aantekeningen kan maken over de inhoud van het boek. Het voelt als terug in de tijd (de studeertijd) en het voelt heerlijk. Omdat ik graag het schrijven weer op wil pakken, heb ik de motivatie om het lezen wel door te zetten. Tegelijkertijd heb ik geen druk vanuit een opleiding. Het eerste boek (De kracht van het Nu van Eckart Tolle) heb ik nu bijna uit. Ik verwacht dat ik dit boek deze week uit krijg. Het volgende boek ligt al te wachten (Waar je ook gaat, daar ben je van Jon Kabat-Zinn).

Zoals de vaste lezers kunnen merken, lukt het mij nog steeds om iedere week een blog te schrijven. Meestal doe ik dat op maandag. Als de kinderen vrij zijn van school (zoals tijdens de vakantie of gisteren door een studiedag) of ziek zijn, schrijf ik ook wel op een andere dag. Ik heb gemerkt dat schrijven met de kinderen om mij heen toch niet echt fijn gaat. Eén kind gaat nog wel, zoals nu. Ayla is namelijk ziek thuis. Ze ligt nu naar een luisterboek te luisteren en zichzelf in de weg te liggen. Het verhaal leidt haar een beetje af van het niet lekker voelen.

De afgelopen tijd heb ik een fotocollage voor mijn ouders gemaakt. Ik kreeg meteen inspiratie om ook een collage voor onszelf te maken. Hiervoor wil ik nog een aantal foto’s bij bestellen en dan kan ik de collage maken. De lijst is al in huis. Ook liggen er nog foto’s (vooral portretfoto’s van de kinderen) om in te lijsten. Deze zal ik een dezer dagen in lijsten.

Daarnaast was Bob jarig in december en hij heeft nog een kinderfeestje tegoed. Bob is helemaal weg van Dolfje Weerwolfje en dankzij een vakantieboek heeft hij het idee om een weerwolvenfeest te geven. Ik heb een idee voor de dag en het tijdstip en heb ideeën voor een speurtocht (die Bob met het feestje wil doen). In het vakantieboek heb ik informatie, puzzeltjes en opdrachten opgezocht. Deze wil ik de komende tijd gaan uitwerken, zodat het feestje mogelijk bij de eerst volgende volle maan kan plaatsvinden. Ik kijk dan een week van te voren hoe de weersvoorspellingen zijn en als er niet al te slecht weer wordt voorspeld, kunnen de uitnodigingen de deur uit.
Al met al zal het aardig wat tijd gaan kosten. Volgende keer wordt het hopelijk minder werk. Bijvoorbeeld een uitgezette speurtocht met opdrachten doen bij een bezoekerscentrum in het bos. Deze zijn namelijk ook leuk, verantwoord en niet te duur. Ik ben niet van de speelparadijzen en om daar met een kinderfeestje heen te gaan. Maar zes jongens gedurende een paar uur in huis . . . . dat zie ik ook niet zitten.

Wat ik verder heb gedaan de afgelopen weken:
-          Een stoffen hoes gemaakt om een ordner, zodat deze nu een stuk mooier is.
-          Een aantal planken in een kast uitgezocht/uitgemest en een vriendin blij gemaakt met wat wij niet gebruiken.
-          Iedere dag een stuk wandelen; een aantal avonden heb ik een nieuw wandelmaatje (die ook wandelt om gezondheidsredenen) en dat is gezelliger wandelen dan alleen.
-          Ayla voor het eerst naast mij naar school laten fietsen. Ze heeft het fietsen zonder zijwieltjes helemaal door en voelde zich helemaal groot toen ze op de weg mocht fietsen.
-          Bob is begonnen met musicalles en daar breng ik hem een (tijdens de les ga ik lekker wandelen, waarna we weer samen naar huis gaan).
-          Rick is begonnen met Aikido. Afgelopen woensdag heb ik hem er heen gebracht en geregeld dat we bij mijn ouders konden eten (dit is logistiek handiger). Rick zal vaak met een vriendje mee kunnen rijden. Als dat niet kan, doe ik het dus en kunnen we bij mijn ouders eten. Volgens mij vindt iedereen dat gezellig.
-          Er komen af en toe vriendjes een broodje bij ons eten en af en toe ben ik een kind kwijt, omdat hij of zij bij een vriendje een broodje gaat eten. Het is altijd weer een verrassing wie er mee naar huis gaat als ik de kinderen om 12:00u van school ga halen.
-          Allerlei kleine klusjes als boodschappen, reparatie laten uitvoeren, langs de kringloopwinkels (op jacht naar snowboots en regenbroeken of skibroeken voor de kinderen – niet geslaagd, maar wel leuke boeken kunnen kopen voor weinig), opruimen en schoonmaken in huis, cadeautjes regelen voor verschillende verjaardagen.

Ach, zoals ik al in één van mijn eerste blogs schreef: vervelen doe ik mij niet. Gelukkig niet.
Daarom heb ik genoeg om over te schrijven en ik verwacht dan ook dat het mij zal lukken om iedere week een blog te blijven schrijven.
(Ik heb deze blog niet na kunnen lezen (Ayla vraagt aandacht) dus er kan een typ- of andere fout inzitten. Ik verwacht dat het wel goed te lezen zal zijn en plaats de blog wel meteen. Dan heb ik daarna weer alle aandacht voor Ayla.)

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten