maandag 19 mei 2014

Time out, zomerreces of . . . ?

Mijn hoofd loopt over door de omstandigheden.
Dit komt omdat ik veel wil: kleding naaien, tasjes naaien voor Elisabeths Appelier en andere ideeën voor mijn webwinkel uitwerken, de verkoop stimuleren, theorie van verschillende kruiden uitwerken, de moestuin netjes houden, iedere week een flink stuk fietsen (nu het weer eindelijk mooier wordt), regelmatig brood en koek bakken, contacten (online en live) onderhouden . . .
En omdat er veel in de planning staat: een buurtrommelmarkt (waar we komende zondag onze “rommel” hopen te verkopen en waar ik ook spullen van Elisabeths Appelier wil aanbieden), het Feest van de Drie Taarten een week later (waar we de drie kinderverjaardagen in één keer vieren), het opknappen van Ayla’s kamer met alles wat daarbij komt, het kinderfeestje dat Bob nog te goed heeft en dat voor de zomervakantie mag plaatsvinden.
En dan is het nog op de basisschool van de kinderen alles behalve rustig (hoe en wat vind ik niet geschikt om online te delen, maar het houdt me goed bezig).

Bijna al die dingen kan ik plannen en zo komt er best veel uit mijn handen. De schoolsituatie laat zich echter niet plannen en ik denk/weet dat dit de grootste energieslurper is.
Loslaten is de enige optie, maar dat vind ik wel heel moeilijk; het gaat tenslotte om onze kinderen.

Mijn voornemen is om de komende tijd wel te plannen, maar tegelijk ook flexibel te zijn.
Regent het: dan ga ik morgen naar de tuin of het onkruid moet nog iets langer wachten.
Ben ik lekker aan het chatten: dan is mijn rok maar een dag (of twee) later klaar.
En na schooltijd: dan ben ik er voor de kinderen.
Vermaken ze zichzelf: er is altijd wel een klusje dat ik kan doen.
En mijn wekelijkse blog: die kan ook wel eens een weekje overslaan en/of op een andere dag verschijnen.
Ik ga mijn best doen

Tijd dus voor een lang zomerreces, waarin de blogs verschijnen in hun eigen tempo, een relaxtempo. En waarbij ze soms wat langer en soms wat korter zullen zijn.

Ik ga genieten van de mooie dagen, beginnend bij morgen; dit wordt een fietsdag.
Maar ook vandaag ga ik trouwens genieten. Gewoon door rustig op de tuin te werken en kijken hoever ik kom. Genieten van het bezig zijn, genieten van de zon en genieten van de groeikracht in de natuur.

Genieten jullie mee?

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten