zondag 2 september 2012

Zoveel te doen

Morgen gaan de kinderen weer naar school, na zes weken heerlijke vakantie. We hebben genoten van het mooie weer, zowel thuis als op de camping en van lekker onze eigen dingen doen, zonder moeten, tijdsdruk en stress. Het was echt geweldig. Maar nu is het ook weer de hoogste tijd dat het normale ritme gaat beginnen.

De afgelopen week heb ik thuis de boel de boel gelaten. We waren net terug van vakantie en de vakantiewas heb ik weggewerkt, maar verder . . . Afstoffen, dweilen, echt goed opruimen, dat doe ik wel als de kinderen weer naar school zijn. En dus gaat ook voor mij het gewone leven morgen weer beginnen. Nu wil ik wel het ontspannen vakantiegevoel een beetje vasthouden en überhaupt in de buitenlucht blijven bewegen – omdat dat gewoon zo lekker is en goed voor mij bovendien – dus heb ik bedacht hoe ik dat wil gaan doen.

Om te beginnen eerst morgen maar eens naar de moestuin om vooral onkruid te wieden. Van te voren zet ik brooddeeg klaar, zodat dat mooi ondertussen kan rijzen. Wanneer ik terug kom, kan ik dan de broden in de vormen doen en heb ik ’s middags weer drie broden in de vriezer. Na de lunch naar de bibliotheek om alle vakantieboeken terug te brengen, de kinderen van school halen en dan zit de eerste schooldag er weer op.

De volgende dagen wil ik starten met een wandeling om de dag goed te beginnen, zodat ik daarna met frisse moed in huis aan de slag kan. Overal is wel wat op te ruimen en schoon te maken. Dat wordt dus kamer voor kamer, klusje voor klusje alles afwerken. En als ik dan zo ieder dag een uur of anderhalf uur iets doe, dan wordt het langzaamaan toch allemaal weer wat schoner.

Zaterdag is Ayla jarig en komen Opa en Oma ’s morgens langs. Vrijdag dus taart maken, nog bedenken wat Ayla kan uitdelen op school en zorgen dat dit op tijd klaar staat. Samen met zwemles, de seizoensopening van de Scouting en voorbereidingen voor het schoolkamp van Bob (vanaf 10 september) is deze eerste schoolweek weer goed gevuld.
(Maar ik zal er voor waken wel “mijn” momentjes te pakken.)

Groetjes en tot volgende week,
Esther

1 opmerking: