woensdag 23 maart 2011

Werken op projectbasis

Begin vorige week ben ik na een lange tijd weer bij de kinesioloog geweest. Door de Mexicaanse griep en het pas maken van een nieuwe afspraak toen ik me weer enigszins hersteld voelde, was er een flinke periode overheen gegaan.
Tijdens de behandeling kwam ik erachter dat de vermoeidheid die ik nog steeds voel drie oorzaken heeft. Ten eerste de laatste restjes Mexicaanse griep die nog steeds in mijn lijf zitten. Het kan maanden duren voordat deze allemaal verdwenen zijn. Om dit proces te helpen heb ik een homeopathisch geneesmiddel gekregen dat mijn lichaam helpt om de afvalstoffen af te voeren.
Daarnaast was mijn vitamine B12-complex op. Degene die ik had, die mijn moeder tijdens een dagje winkelen voor mij gekocht had, was hier in de buurt niet verkrijgbaar. Daarom wilde ik eerst overleggen met de kinesioloog wat ik dan het beste kon kopen. Blijkbaar heeft mijn lichaam echt die B12-complex (met o.a. foliumzuur) nodig. Het zorgt ervoor dat de hersenen beter kunnen functioneren en de zenuwen beter signalen kunnen doorgeven. Die ik had, blijkt echt het beste te zijn, maar voorlopig doe ik het – als goed alternatief – met een restje tabletten via de huisarts en tabletten van de drogist.
Als derde oorzaak kwam naar voren dat ik zoveel wil doen. Het feit dat ik zoveel wil, is niet echt een probleem. Maar het feit dat ik alles het liefst vandaag wil doen en – al maak ik keuzes – het één doe en met het andere in mijn hoofd bezig ben, maakt dat dit veel energie kost. Ik was hier al wel mee bezig door bewust één activiteit per dag te plannen. Volgens de kinesioloog en een test die hij deed, kost het nog minder energie wanneer ik meerdere dagen met één project bezig ben en dan weer meerdere dagen met een ander project. Mijn lichaam en hoofd hoeven hierdoor minder om te schakelen, wat het makkelijker zou maken.
Eerst dacht ik nog dat ik dan de afwisseling in activiteiten niet zou hebben, die ik nodig heb om überhaupt bezig te kunnen blijven (omdat bij eentonige bewegingen mijn handen en verdere lichaam gaan protesteren). Nu denk ik dat ik even goed genoeg afwisseling heb. Het dagelijks leven gaat tenslotte gewoon door, met opstaan, aankleden, ontbijt maken, boodschappen doen, kinderen naar school brengen, de was doen en ga zo maar door. Dit blijft afwisselend.
De projecten die ik nu dus in clusters ga inplannen zijn: werken aan mijn boek over fibromyalgie, werken in de tuin, een yogamattas naaien, een bodywarmer voor Rick naaien, foto’s inplakken en foto’s inlijsten.
Daarnaast wil ik nog mijn blogs blijven schrijven. Maar of dit één keer per week blijft of eens per twee weken, of misschien wel wisselend, dat zal de tijd moeten leren.

Dus tot over onbekende tijd . . .
Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten