dinsdag 19 augustus 2014

De scholen zijn weer begonnen . . .

(en daarmee het normale leven ook)


De vakantie is voorbij, de school is (in regio Noord) weer begonnen.

De laatste week van de zomervakantie vind ik altijd een beetje raar. Een tussenfase. Niet meer op vakantie, maar de kinderen nog wel thuis. Genoeg in huis en tuin te doen, maar ook kinderen die aandacht vragen, waardoor ik van alles een beetje doe en nergens echt aan toe kom.


Nu zijn de kinderen weer naar school. Rick en Ayla sinds gisteren, Bob heeft vandaag zijn eerste dag.
Voor allemaal een bijzonder begin. De oudste gaat nu naar de middelbare school en dat zal toch wel even anders zijn. Hij heeft er echter zin in! De andere twee maken ook een overstap, maar dan naar een andere basisschool, met een andere onderwijsvisie. Zo’n stap neem je niet zomaar, maar laat ik het er maar op houden dat dit voor ons (en vooral onze kinderen) beter lijkt. Ik ben wel heel benieuwd wat komend schooljaar gaat brengen.

Deze week laat ik op me afkomen. Eerst maar eens ervaren hoe dat gaat met de langere (basisschool-)dagen, meer reistijd, weer met Ayla meefietsen en de andere tijden voor Bob. Tussendoor wil ik wel tijd maken om naar de moestuin te gaan. (Na de vakantie valt hier wel het één en ander te doen.) Ook wil ik weer starten met mijn blog (afgevinkt!) en met Elisabeths Appelier .
Maar wat ik wanneer zal doen, hangt af van het moment.


Volgende week, dan ga ik weer plannen maken, dingen oppakken, “productief” worden.

En jullie, hoe ervaren jullie de overstap na de vakantie? Hoe is het om weer thuis te zijn, om aan het werk te gaan, om de kinderen weer naar school te hebben?

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten