maandag 26 augustus 2013

"Go with the flow"

De eerste week na de schoolvakantie is omgevlogen. En met de school leek ook wel weer al het ‘moeten’ begonnen: het huishouden (dat ik een beetje versloft had in de vakantie); de moestuin (die na onze vakantie nog wel een week kon wachten totdat de kinderen naar school zouden zijn); allerlei regelzaken voor clubjes, de auto en schoolkamp.

Het is me gelukt om me niet te druk te maken. Ik wilde namelijk het ontspannen gevoel van de vakantie graag aanhouden (wie niet?) en blijven genieten. Dus als ik met een moeder in gesprek raakte bij het schoolplein, dan bleef ik gewoon lekker kletsen. Meestal gun ik me hier namelijk niet de rust voor. Maar nu heb ik gemerkt dat meegaan in de “flow” minder energie kost en eigenlijk ook minder tijd. Stressen kost juist meer tijd. Dus minder drukte en meer doen. Deze houding wil ik graag aanhouden.

Deze week ben ik alweer goed begonnen, namelijk met een fietstocht van 60 km.
Vorige week had ik ook al een flink stuk gefietst en dit was mij goed bevallen. Het vroeg om herhaling. Bovendien had ik gisteren – toen de kinderen zelf naar Opa en Oma fietsten voor een bezoekje aan hen (wat worden ze groot!) – al de badkamer een beurt gegeven.
Dus kon ik mijzelf nog makkelijker een dagje fietsen cadeau geven.

Het belooft weer een goede week te worden.

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten