zondag 16 juni 2013

Plannen uitgevoerd en nieuwe plannen

Mijn plannen om mij afgelopen week te richten op het huis heb ik uit kunnen voeren. De kamer van Ayla kon wel een goede beurt gebruiken, net als onze slaapkamer. Beiden zijn weer netjes.
De kamer van de jongens maak ik nu nog niet zo erg schoon. Ik ben in hun kamer vooral begonnen met het inpakken van spullen. Over drie weken gaan de jongens op kamp en die week willen we benutten om hun kamer grof aan te pakken: laminaat leggen, plafond witten, muren sausen, twee nieuwe hoogslapers en twee nieuwe kasten erin. Maar voordat het zover is moet er natuurlijk ook nog het één en ander gedaan worden.
Eerst de kamer leeg maken – en daar ben ik nu dus mee begonnen en ga ik de komende weken verder mee – en het behang verwijderen. Waarschijnlijk moeten de muren eerst nog glad gestuukt worden, voordat ze geschilderd kunnen worden. Het zou fijn zijn als dat kan gebeuren voordat de jongens op kamp gaan.
Komend weekend wordt, als het goed is, al hun huidige stapelbed opgehaald, verkocht via Marktplaats. De jongens gaan dan twee weken op de grond slapen en daar hebben ze echt veel zin in.
Ik denk dat het voor hen de komende weken steeds meer kamperen wordt in hun eigen kamer!

De komende week wil ik me weer proberen te concentreren op afgebakende plannen. Dat lijkt toch wel goed te werken. Dus de eerste twee dagen naar de moestuin om weer wat te wieden, te planten en te zaaien. En de dagen erna verder met het leeghalen van de kamer van de mannen.
En tussendoor voldoende tijd voor mezelf. Op maandag lekker lunchen met een vriendin en vrijdag de langste dag van het jaar vieren. Hopelijk kan ik dan de kracht van de zon voelen en op me in laten werken. Want energie, dat kan ik de komende tijd wel gebruiken!

Groetjes,
Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten