maandag 31 oktober 2011

Alternatief of bewust?


Gisteravond vroeg ik mij al hakend af of ik steeds alternatiever wordt. Maar misschien kan je het ook benoemen als dat ik steeds bewuster in het leven sta en van het leven geniet.

Ik maak regelmatig mijn eigen thee van kruiden uit de tuin. Ook de kinderen vinden deze thee heerlijk. Het assortiment is nog niet heel groot, maar het is pas het eerste jaar dat we dit uitproberen. Onze collectie bestaat uit munt, salie, citroenmelisse, dropplant, heermoes en goudsbloem. Hopelijk komt daar volgend jaar een stek van citroenverbena bij. De thee hiervan is namelijk ook erg lekker.

Dit weekend heb ik meel bij de molen gekocht om brood van te bakken. Ik bak al jaren brood zelf, als aanvulling op het brood dat ik bij de winkel koop. Hiervoor gebruik ik tot nu toe broodmeel van de winkel. Door omstandigheden had ik een paar maanden geleden brood gebakken met meel van de molen – gekocht bij de plaatselijke natuurwinkel. Dit vonden we zo lekker dat ik besloot om over te stappen op grote zakken meel, direct gekocht bij de molen, zodra onze voorraad broodmeel op is.
      Afgelopen zaterdag was het zover. De kinderen waren op stap met Oma, Freek had storingsdienst en ik ben naar de molen gefietst. Een leuke fietstocht en vijf kilo meel mee terug naar huis.
      (Eerst maar vijf kilo gekocht om te kijken of we het nog steeds lekker vinden. Als het blijft bevallen, stappen we waarschijnlijk over op zakken van 25 kilo.)
      Thuis meteen de broodbakmachine aangezet om deeg te maken. Daarna het deeg in een bakvorm om een mooi gevormd brood te krijgen – dat bevalt ons beter dan bakken in de machine.
      Het is nog een beetje zoeken naar de optimale rijstijd. Maar het brood is heerlijk.

En dan zat ik gisteravond dus op mijn stoel om een begin te maken met de pet voor Ayla. Ik heb een uur lang zitten haken – en het lukte goed.

Wat kan het leven toch simpel zijn.
      En ik geniet van al die simpele dingen van het leven.

Liefs, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten