zondag 17 juli 2011

Vakantieweer

Wanneer ik naar buiten kijk, ben ik blij dat ik nog geen vakantie heb.
      Oké, de meeste dagen regent het niet de hele dag en tussen de buien is het dan best aangenaam buiten. Maar er zijn ook dagen geweest dat er geen einde leek te komen aan de regen. De ene bui werd afgewisseld door de andere.
      Dit weer doet mij denken aan onze zomervakanties. Kamperend met een vouwwagen zaten we met de kinderen naar buiten te kijken om te zien of de beloofde opklaringen al kwamen. Vaak kwamen ze niet en we zijn dan ook zeker twee keer door de regen naar huis gevlucht.

Dit jaar wordt het anders. Dat is gewoon zo.
      Voor het eerst gaan we met een tent op vakantie. Een zevenpersoons tunneltent wel te verstaan. En de jongens zullen dit jaar samen in een bijzettentje slapen. Hierdoor houden we een slaapcabine over om spullen in op te slaan of, desnoods, om te toveren tot speelplek. Voldoende leefruimte dus.

In mei – toen het zo mooi weer was – stond in alle media dat het mooi en warm zou blijven tot juni én juli. Maanden met droog weer werden ons voorgespiegeld en er werden al zorgen geuit hoe het dan moest wanneer de regen uit zou blijven. Allerlei noodscenario’s werden besproken. Ook werd geschreven dat augustus een omslag zou betekenen met heel veel regen. En wij gaan nu net in augustus pas op vakantie, dus ik zag mij al weer zitten op een camping in de regen.
      De afgelopen maanden was het weer echter helemaal niet zo mooi als beloofd werd en ik ben blij dat we nu nog geen vakantie hebben, want momenteel is het wel erg vaak nat. En de voorspellingen beloven ook niet veel soeps.
      Ik vind dit heel jammer voor degenen die nu vakantie hebben. Tegelijk denk ik dat het in Nederland nu eenmaal niet wekenlang mooi weer kan blijven. Dus laat het dan nog maar een paar weken iets minder mooi zijn.
      In augustus wordt het schitterend mooi weer en wij gaan genieten.
      Toch?

Groetjes, Esther
P.S. Ik wens iedereen die nu in de regen op een camping staan heel veel sterkte. Dat meen ik oprecht, want ik weet hoe het is en dat gun ik niemand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten