maandag 25 november 2013

De Ecowasbal - een jaar later

Iets meer dan een jaar geleden heb ik geschreven over mijn ervaring met de Ecowasbal.
Op verzoek van Ingrid (in haar reactie op die blog) wil ik nu kijken hoe ik een jaar later tegen de Ecowasbal aankijk.


Zoals ik toen al schreef, had ik nog een aardig voorraadje wasmiddel in huis en deze wilde ik eerst opmaken, voordat ik volledig de wasbal zou gaan gebruiken. Het laatste half jaar – misschien langer – heb ik echter volledig met de Ecowasbal gewassen.
En ik ben daar positief over.

Bij de basisschool van de kinderen ligt een zogenaamd natuurlijk schoolplein, dus met liggende boomstammen, heuveltjes van aarde, doorkruiptunnels. Lekker natuurlijk, heel leuk om te spelen, maar ook heel leuk om je kleding vies te maken!
Maar het moet gezegd, de vieze knieën waar vooral de jongens regelmatig mee thuis komen, gaan er uit in de was. Heel vieze broeken week ik nog wel eens voor met Oxi, maar dat deed ik voorheen ook al.
Nu heb ik geen fototoestel paraat in de badkamer, dus ik heb geen ‘voor’ en ‘na’ foto. Eén keer heb ik dat wel gedaan, speciaal om een foto met jullie te kunnen delen, maar net díe vlek ging er uiteraard niet uit.

Wat ik wel mis bij de Ecowasbal is het geurtje aan je was. Dus nu gebruik ik wasverzachter bij iedere wasbeurt. Zeker als handdoeken een tijdje blijven liggen in de kast (omdat we steeds de bovenste pakken), dan gaan ze wat muf ruiken. Bovendien ruikt het zo lekker als er was te drogen hangt en van de wasbal komt dus geen geur af. Maar als dat het enige nadeel is . . .

Ik blijf lekker wassen met de wasbal en koop af en toe een fles wasverzachter. Maar de wasmiddelen mogen voor mij in de winkel blijven.

Groetjes, Esther

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te horen! Ik ga het ook eens proberen (alhoewel ik twijfels heb bij de boerderijkleren van Toon... ) Ik zelf gebruik nooit wasverzachter omdat ik veel de droger gebruik, en dan vind ik wasverzachter weggegooid geld.. lieve groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk weer een reactie van jou te lezen. Het is het proberen waard. Zelf doe ik niets meer in de droger en dan vind ik wasverzachter wel fijn. Maar het verbaast me hoe ik de vieze broeken van de jongens schoon krijg. Je zult zelf moeten ervaren hoe het is met Toons boerderijkleding. Maar dat zal met gewoon wasmiddel ook wel lastig zijn.

      Verwijderen