zondag 16 oktober 2011

Eindelijk goed weer

De afgelopen dagen heb ik genoten van het heerlijke weer, vooral omdat ik merkte dat mijn lichaam hier veel beter bij functioneert.
      Sinds we terug zijn van vakantie heb ik mij niet meer zo goed gevoeld. Het was dan ook steeds herfstig weer met veel regen. En als het wel warmer en droog was, was het toch nog heel benauwd. Ook de temperatuurverschillen tijdens de dag in combinatie met de luchtvochtigheid zorgden ervoor dat mijn gewrichten stram aanvoelden. Ik voelde me regelmatig net een oud omaatje dat klaagt over het weer. Nu klaagde ik meestal niet hardop, maar in gedachten heb ik wat af gemopperd de laatste tijd.
      Dezer dagen is het genieten. Oké, ’s morgens is het koud, bijna tegen het vriespunt. Dit komt omdat het helder is en de lucht dus droog. Maar juist die koude, beetje nevelige ochtenden zijn de voorbode van zonnige dagen. Heerlijk.
      Zowel donderdag- als vrijdagmiddag heb ik heerlijk gewandeld. De laatste weken heb ik minder gewandeld dan ik zou willen en het was echt fijn om twee keer een lange wandeling te maken. De zon op mijn gezicht, MP3-speler aan en lopen maar. Wat mij er extra toe zette om twee dagen achter elkaar te wandelen was  het vooruitzicht van de herfstvakantie. Komende week zijn de kinderen vrij en dan zijn deze momentjes voor mijzelf even uitgesloten. Ik heb het misschien een beetje overdreven, met lichte spierpijn tot gevolg. Maar het goede, vrije gevoel van die middagen neemt niemand mij meer af.

Komende week is al redelijk dichtgetimmerd met bezigheden. Bob en Rick gaan een middag naar het buurthuis voor een creatieve middag. Bob heeft deze week tekenles, omdat zijn juf de week na de vakantie niet kan en zo kunnen alle lessen toch doorgaan. Ayla heeft (uiteraard op weer een andere middag) een kinderfeestje. We gaan nog een dag naar Leeuwarden met het hele gezin – op bezoek bij vrienden van de camping. Dan heeft Ayla nog zwemles, wil Oma met de jongens een dagje op stap en mogen ze nog een nachtje logeren. O ja, en eigenlijk wilde ik nog met de kinderen naar Artis. Maar dat verschuif ik maar naar een weekend wanneer Ayla geen zwemles heeft. Dat lijkt mij iets verstandiger.

Tot volgende week, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten