maandag 4 juli 2011

Mijn wekelijkse blog

De laatste zes weken is het mij gelukt om iedere maandag een blog te plaatsen. Het is niet dat ik het blog perse op maandag moet schrijven – het kan ook ergens in die week ervoor zijn – maar ik plaats het in ieder geval op maandag. Voor trouwe lezers lijkt het mij handig te weten wanneer je een nieuw stukje kan verwachten.

Vandaag zou dus weer een dag zijn om een blog te plaatsen. Ik heb alleen nog niets klaarliggen en  vraag mij af waar ik vandaag over kan schrijven.
      Over Rick, onze zoon van zeven, die onlangs naar de kinesioloog is geweest? Nee, daar wil ik een andere keer voor gaan zitten om een stuk te schrijven over wat deze “hokuspokusdokter” bij hem bereikt heeft.
      Zal ik schrijven over het vampierenpak dat ik vorige week voor Bob gemaakt heb? Daar kan ik toch moeilijk een heel blog mee vullen.
      Of over het legokussen dat ik voor Rick aan het maken ben? Ook hiervoor is geen hele blog nodig, maar ik zal wel een foto bij deze blog plaatsen, zodat jullie kunnen zien hoe hij wordt. Het kussen is nog niet helemaal af, maar deze ochtend wil ik hem wel afmaken. Een kleine toelichting: Rick is gek van lego en wilde ook een sierkussen voor op zijn bed. Dat moest een kussen worden met iets van lego erop. Tja, en daar is dus geen stof van te koop. Daarom zelf maar aan de studder. Ik ben er tevreden over. Rick hoop ik ook, wanneer hij het in augustus voor zijn verjaardag krijgt.

      Verder zou ik kunnen schrijven over mijn plannen voor deze week. Namelijk dat ik vanmiddag ga fietsen met een vriendin en morgen een lange fietstocht ga maken naar De Rijp om daar iets op te halen (als die mensen morgen tenminste thuis zijn). En over de picknick die woensdagmiddag gepland staat en de barbecue vrijdag op school en dat het dan wel fijn is dat het mooi weer blijft. En dat ik ook nog motivatie wil vinden om verder te gaan met het schrijven.
      Ik kan iets vertellen over de moestuin en dat we nu echt de oogst beginnen binnen te halen en dat we deze week bijna de hele week uit onze eigen tuin kunnen eten.

Genoeg om over te schrijven dus, maar ik kan geen keuze maken. Bovendien wil ik vanochtend het kussen van Rick afmaken, een klein cadeautje voor de juf van Bob maken en de wortels van de tuin schoonmaken.
      Ik ga snel aan de slag – nadat ik deze blog geplaatst heb.

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten