maandag 11 juli 2011

Heerlijk gefietst!

Afgelopen dinsdag heb ik eindelijk de fietstocht gemaakt die ik al lang wilde maken: een rondje De Rijp. Dit is een fietstocht van zo’n 35 kilometer met onderweg drie pontjes.
      Een aankoop via Marktplaats was nodig om daadwerkelijk deze route te gaan fietsen.
      Het was zonnig weer met niet te veel wind en om half elf was ik er klaar voor. Fietsbroek en hemdje aan, goed ingesmeerd met zonnecrème en genoeg eten en drinken mee.
      Het fietst heel makkelijk aan de hand van knooppunten. Via de site www.falk.nl had ik mijn route uitgestippeld en op een blaadje geschreven (uitprinten kan ook). Ik hoefde op deze manier alleen maar de pijlen met de juiste knooppunten te volgen.
      En toen kwam de pech. Pontje Akersloot voer niet. Ik was er om elf uur en vanaf half een zou hij pas weer heen en weer gaan. Dat werd dus omrijden. Mijn tocht werd hierdoor dertien kilometer langer, maar dat hinderde niet. Ik had alle tijd van de wereld – tenminste tot half vier – en realiseerde mij hoe lekker ik het vind om zo’n dagje alleen op stap te zijn. Dat had ik al veel te lang niet gedaan.

In De Rijp heb ik de tijd genomen om bij te komen – broodje eten, aankoop ophalen, winkeltjes kijken – en daarna heb ik de thuisreis aanvaard.
      Precies op tijd was ik thuis om mij op te frissen, iets te drinken en naar school te lopen om de kinderen op te halen.
      ’s Avonds was ik moe, maar voldaan. Ik was heerlijk ontspannen en heb mij voorgenomen de komende twee dinsdagen – wanneer de kinderen nog naar school gaan en overblijven – weer mijn fiets te pakken. Voor komende dinsdag zijn de weersvoorspellingen goed en de fietsroute ligt al klaar. Nu ja, twee, dus ik kan nog kiezen, wordt het rondje Haarlem of een rondje Bergen?
      Het maakt niet uit wat het wordt, het wordt in ieder geval genieten.

Liefs, Esther

1 opmerking:

  1. is a real pleasure to visit your blog, I is considered offensive by a few, as the visitors have now passed the 850,000 to be something right?
    a hug from Reus Catalonia

    BeantwoordenVerwijderen