maandag 16 september 2013

Hoofdpijn en andere zaken

Vorige week vermeldde ik al kort dat ik maandagavond werd gegrepen door een migraine-achtige aanval. Nu, een week later, kan ik deze hoofdpijn beter plaatsen.
De donderdag ervoor had ik namelijk een – trouwens heerlijke – fietstocht gemaakt, waarbij de laatste drie kwartier mij heel zwaar vielen. Ik heb toen te krampachtig gefietst en dan reageer ik altijd heftig. De spieren in mijn nek en schouders waren helemaal verkrampt en door dit te negeren – ik had het niet eens echt door – zijn de klachten alleen maar verergert, met hoofdpijn en sterretjes als gevolg.

Gelukkig heb ik een man die goed kan masseren en hij is twee avonden aan de slag gegaan. Op vrijdag mocht ik naar de fysiotherapeut en hij constateerde dat het gewoon helemaal vast had gezeten, dat Freek het al goed los gemasseerd had, maar dat hij er nu even vanaf moest blijven. Mijn lijf moet het verdere loslaten zelf doen. Bovendien was de spier in mijn rechterschouder inmiddels gekneusd door het masseren.

Vorige week heb ik dan ook rustig aan gedaan – ik had ook geen keus – en de week maar een beetje op zijn beloop gelaten. Voorbereidingen getroffen voor een weekendje weg (die helaas achteraf niet doorging, maar die heb ik dus nog te goed), nieuwe laarzen gekocht (ook hééél belangrijk), gewandeld met vriendinnen en verder gerommeld in huis.
Ik zou heel graag deze week er weer volop tegenaan gaan. Maar ik voel dat dat niet verstandig is. Er staat weinig in de agenda deze week – en dat is ook wel eens lekker!
Dus een beetje op de laptop werken, elke dag wandelen, misschien wat kledingkasten uitmesten (nu het toch echt herfst is geworden buiten) en wie weet één of twee keer wat langer aan yoga doen. Dit seizoen zit ik namelijk voor het eerst sinds een paar jaar niet meer op yogalessen, omdat ik het thuis wil gaan doen. Na de schoolvakantie heb ik eerst de tijd genomen om op te starten met alle andere dingen die zich aandienden. Nu, misschien, kan ik deze week dan toch echt beginnen met “thuis-yoga”.

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten