zondag 9 juni 2013

Hard gewerkt in de moestuin

Afgelopen weg stond in het teken van de moestuin.
Vier ochtenden ben ik er geweest en iedere keer heb ik zo’n uur gewerkt. Samen met een kwartiertje pauze en heen en terug fietsen en thuis nog wat spullen opruimen en dergelijke was ik er toch gauw twee tot tweeëneenhalf uur per ochtend mee bezig.
Maar het resultaat mag er wezen:




Alle onkruid is weer weg, de voor gezaaide bietjes geplant en ook meteen bietjes ter plaatse gezaaid, wortels en prei gezaaid en de compostbak geleegd. Maar vooral dus veel onkruid weggehaald.
Elke ochtend ging ik weer met twee boodschappentassen vol afval naar huis.

De compostbak hebben we alleen het eerste jaar gebruikt. Het afval dat we er in gooiden was te grof en te veel van hetzelfde in één keer om goed tot compost te kunnen worden. Misschien dat het met meer moeite wel zou lukken, maar voorlopig begin ik daar niet aan. Ik vind het op dit moment makkelijker om het afval thuis in de groene container te gooien. Opgeruimd staat netjes, zeg maar.

Eigenlijk had ik vorige week ook nog van alles in huis willen doen en daar was ik ook vol goede moed mee begonnen, maar dat werd toch echt te veel.
Komende week is het huis weer even de aandachtvrager en –ontvanger. En als ik dan tijd over heb, dan kan ik nog wat op de moestuin doen. Ik zou namelijk nog wel andijvie, sperziebonen en sla willen zaaien en het schoffelen bijhouden, maar dat kan ook de week erna. Als het zo lekker weer blijft met nauwelijks regen – wat ik hoop – dan zal ik wel af en toe heen moeten om water te geven. Maar dat is voor het goede doel. Want die groente, die mag echt wel wat harder gaan groeien.

Vorig jaar om deze tijd – oké 12 dagen later – zag de moestuin er veel groener uit:


Groenten, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten