maandag 27 mei 2013

Natuurlijk verwennerijte

Soms mag je jezelf een beetje verwennen. En dat dat niet veel geld hoeft te kosten bewijst deze lunch.

Twee boterhammen van een (zelfgemaakt) zuurdesembrood. Klein likje boter, paar plakjes walnotenkaas (maar andere kaas is vast ook lekker) en daarop een handje ‘groenvoer’.
Dit groenvoer bestaat uit speenkruid en kleefkruid, vers geplukt op het plaatselijke landgoed. Nog wat stukjes walnoot en wat druppels honing en dan is het broodje klaar.



Erbij een kopje preisoep. Twee maanden geleden vers gemaakt en per portie in de vriezer gestopt.
Een beker met brandnetelthee (van vers geplukte brandnetels, ook van het landgoed) en een glas water en mijn lunch is klaar.



Misschien dat niet iedereen een dergelijke lunch kan waarderen, maar ik geniet er volop van. Het geeft mij het gevoel dat ik de voorjaarskrachten – die in de natuur aanwezig zijn – tot mij neem.

Bedenk wat jou blij maakt (het liefst iets klein en goedkoops), voer het uit en geniet.

Groetjes, Esther

1 opmerking: