maandag 10 december 2012

Rare week

Het was een rare week vorige week.
Natuurlijk, woensdag was het pakjesavond. Dat neemt ook de nodige drukte met zich mee. Maandag heb ik alle cadeaus ingepakt en klaargezet. Dinsdag cakejes bakken en deeg maken voor speculaasjes. Woensdag soep maken, stokbrood en speculaasjes bakken.

Dinsdagochtend heb ik eerst heerlijk gewandeld met een vriendin. Ter afsluiting een kopje thee en toen – het regende inmiddels – nog snel spek en roggebrood kopen voor bij de erwtensoep op pakjesavond. Ik stond net in de rij toen ik gebeld werd: Rick was ziek uit school gekomen. Freek was gebeld en had hem opgehaald. Dus weer een ziek mannetje thuis. Zijn maag is nog steeds onrustig.
Woensdag kon hij gelukkig wel naar school en met de hele bovenbouw naar de bioscoop. Vrijdag heb ik hem echter weer thuis gehouden. Hij zat te rillen van de kou, was bleek met rode ogen. Echt niet lekker dus. Het buikvirus – dat nog bezig is met een langzaam vertrek – heeft gezelschap gekregen van een verkoudheid. Vandaag is hij wel weer naar school – met een zakdoek en echinaforce door zijn drinken.
(Vandaag kwam Bob trouwens ziek naar huis – gaat goed hier in huis.)

Verder hoopten we afgelopen week onze nieuwe auto te krijgen. De bedoeling was dat hij al in september zou komen, maar er zat iets tegen bij de productie waardoor de auto ongeveer gelijk met Sinterklaas verwacht werd. Maar de Sint is vertrokken en er staat nog steeds geen auto voor de deur. De oude auto is echter al verkocht en hebben we op 1 december laten ophalen. Misschien achteraf wat voorbarig, maar het scheelt wel in kosten. Komende woensdag gaan we de auto echt ophalen – aangepast en wel. Nu maar hopen dat de weg goed blijft, want om de eerste week meteen met gladheid te gaan rijden in een auto die ik nog moet leren kennen . . . .

En om de week compleet te maken, ging het ook nog sneeuwen en vriezen. Mooi om te zien en donderdag heb ik ook heerlijk gewandeld, maar de fietsen bleven in de schuur staan en we moesten lopend naar school.

Al met al was het mijn weekje wel.
Eens kijken wat deze week gaat brengen – behalve een nieuwe auto.

Groetjes, Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten